Kantareller!!!

Söndagen har mest spenderats i skogen. Hela familjen och mormor och morfar åkte iväg med hundar och ungar för att leta kantareller. Kellie satt supersnällt i bärsele på pappas mage hela tiden. Hon sprattlade så glatt med benen och jollrade och tyckte att det var nog väldans mysigt med en RIKTIG skogspromenad! =) Trött blev hon efteråt iaf...      

 Skogen hade en del att bjuda på:
*Gyttjepölar för hundarna att plaska i (lukta skunk)
*Diverse bajshögar från skogens invånare som hundarna mer än gärna rullade i
*Massa fästingar som gärna ville följa med oss hem (dom tyckte mest om Jonas)
*En halvfull korg och en halvfull ICA-kasse med kantareller

Så nu har vi rensat och förvällt hur länge som helst känns det som. Hundarna är såååå trötta. Dom skötte sig perfekt(förutom rullandet) dom sprang från den ena till den andra och höll koll så att alla var med. Ingen av dom drog iväg åt något håll. Mina röda (främst Nova) har alltid varit "långspringande". Något som jag avskyr för jag får alltid ångest och tror att hon inte ska komma tillbaka eller skada sig eller något. Men efter sina valpar har hon blivit så lugn!
Kompisar som känt henne länge har börjat fråga om det är samma hund. (Och ja, det är det).
Kändes så lugnt och skönt att inte behöva tjata och kalla in henne hela tiden, hon kom frivilligt, OFTA! Så duktig så!
Det är mammas flicka det...

Husses lilla pojk blir 1 år imorgon så då blir det kalas såklar! Tänk att han är så stor redan... Våran lilla pyttebebis... Börjar bli dax för honom att debutera på utställning under hösten men först måste han lägga på sig lite. Han tappade massor i vikt nu under Novas löp då han matvägrade... hmm...
Har fått möjligheten att få adoptera Novas son men är så kluven... Vill verkligen ha honom för han är ju "mitt barnbarn" men vi bor inte bra, det måste jag ju inse... SKIT!!!
Men jag håller tummarna för att det ska lösa sig. Vi letar ju efter något annat och har man en massa tur så finns lilkillen kvar hos Tommy & Anne när vi lyckats flytta... Är det meningen att han ska bo med oss så löser det sig annars är han ämnad för någon annan...

På kvällen har Mikaela varit runt till vänner och bekanta med sin WWF katalog. Hon säljer för första gången i år och hon är jätteduktig!!! Riktigt ihärdig och fixar det mesta helt själv. Det fanns ju väldigt mycket fina premier att kämpa för. Hon har siktat in sig på en laptop på nivå 8. Trodde först att de var omöjligt men hon har faktiskt lyckats ta sig upp på nivå 6 över helgen så jag börjar faktiskt tro att hon kommer att lyckas! (TACK alla ni som handlat och hjälpt både Mikan och pandorna!)  Finns ju en hel del fint i katalogen. Jag har beställt en svampkniv och en svampkasse till nästa års utflykter. =)

Blev en himla massa text i detta inlägg men kroppen säger ifrån så bilderna kommer imorgon istället. Nu ska jag bädda ner mig och titta på "hemsökta hus" till jag somnar. Natt natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0