Lördagens äventyr

Idag har vi varit på Larsmäss i Järnboås. En hantverksmarknad med gamla anor. ALLT på Larsmäss är tradition. Började med att titta på Ove Hoffners dockteater och fortsatte sen med fika vid sjön, alltid en "Järnboåsare" och en HELT färsk munk, tillverkad på plats. Järnboåsare är en sorts macka som vi bara käkar vid detta tillfälle. Kollade runt lite bland försäljarna och pratade med släkt och vänner.
Klockan 15 var det dax för uppträdande på scenen, i år Svenne Rubins. Vi hade hundarna med oss så jag, mormor och barnen satt vid vattnet med dom för att slippa värsta ljudet och röran. Men tjejerna och hundarna var nog ärligt talat mer I vattnet än VID... =)  Men Jonas, morfar och syster med make lvar framme och lyssnade.
Köpte som vanligt lite marknadsgodis vid utgånngen och knallade iväg till mormor och morfars stuga. Perfekt med gångavstånd!!! Mer fika och sen lite 4-hjulings åkning för barnen. Dom blir bara säkrare och säkrare.
Hoppas att vi hinner en sväng imorgon med.
Enda nackdelen med att vara där är alla fästingar! Man har att göra när man kommer hem och får gå igenom hundarna men dom njuter ju så av att få springa helt fritt över gärden och genom skogen...
Vi mötte faktiskt en liten setter valp på Larsmäss! Den var 4 månader tror jag! Sååå söt såklart!

Har lite bilder från dagen men min nacke och rygg tokpaja alldeles nyss av allt knallande med vagn så jag ligger upp-pallad med kuddar runt mig och datorn på magen så dom får vänta lite! Tur att jag har Jonas som vet hur jag blir, han kom nyss och lyfte upp mig ur soffan för det fixade jag inte själv... SKITNACKE! Någon som har en reserv till salu??? ;) Vill GÄRNA ha en ny!!!
Det ska jag önska mig i jul.

Kommentarer
Postat av: Angelica

hehe okej ja det låter riktigt mäktigt faktiskt :D

2008-08-09 @ 22:33:33
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: Angelica

hehe ja det är ju klart det hänger ju på det också:D

2008-08-10 @ 00:18:44
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0