Marknadshelg

I fredags började marken så enligt traditionen gick jag och Kellie ner med mormor och dagbarnen på förmiddagen och kolla karuseller och fika.
Kellie låg mest och mös i sin nya vagn som vi alla bara älskar!!! Vi letade och testade en himla massa olika innan vi hittade våran pärla. En Herqules Raptor 3 Spin. Den har allt vi ville ha. 3-hjuling, vändbar sittdel med fullt liggläge, handbroms och snurrbart framhjul. Vagnen är svart och grön med några gula detaljer och kanske inte super tjejig men bet blev riktigt sött med en vit/ros "SÖTNOS" kudde och ett rosa täcke i! Den är visserligen en av de lite tyngre vagnarna men är å andra sidan stabil och väldigt ombonad för Kellie så det får det va värt.


Hittade ett insektsnät med hundtassar på oxå =) så fint så!

På lördagen hälsade vi först på mormor och morfar en sväng så hundarna fick springa lite innan marknads-kaoset bröt ut helt här utanför. Vi träffade min moster och morbror och Mikaela fick lite mer på sin WWF försäljning. Snart bara en tusenlapp kvar till hon jobbat ihop till sin laptop! Helt otroligt!!!
Sen var det marknads dax för oss och det blev en massa karuseller, popcorn, sockervadd, loter och allt annat som hör till. Girlsen åkte virvelvinden för första gången och ÄLSKADE den så nu är det nog mer eller mindre slut på barnkaruseller för deras del =) Tur att Jonas klarar att åka med dom för de gör INTE jag!!! Tyvärr glömde vi kameran så d blev inga bilder...

På kvällen ringde kusin Helena och fårgade om jag inte ville komma med henne ut och det var ju hundra år sen man va ute så jag nappa faktiskt! Sist var juni -07 så d var på tiden tycker jag!
Vi satt på Helenas uteplats och babbla ett tag ihop med hennes syster och några till sen gick vi till terassen. Var inte så mycket folk som jag vill minnas att det brukar vara men det var skoj att komma ut lite för sig själv och bara träffa vuxna en liten stund!

Idag var det första gången på girlsens buggkurs.Höll på med dopinbjudningarna så vi glömde tiden. Jonas fick springa iväg med dom. Kellie o jag hann inte följa med. Mikaela tyckte som väntat att det var kanon kul och hon tjatar och tjatar nu att vi ska träna med henne =) Nathalie höll sig på kanten hela tiden och ville int vara med men ångrar sig nu och ska nog dansa nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0