Nova

Åhh vad skönt att slippa regnskurar idag! Tjejerna och jag har varit några timmar i parken och sen ute med hundarna en runda och plockat klöver och gräs till marsvin och kanin. Triton ville oxå ha lite grönsaker till mellis så han passade på att bita av en stor del av min största och finaste gröna växt (tidigare drygt 1 m hög) och glatt springa runt med! Jättestolt var han!!! hmm...

 

Så här mysigt hade Nova & Kellie det i morse!!!
Varsin leksak - Samma filt!
Varsin leksak - Samma filt!
Nova, eller som hon så tjusigt heter, Red Tails Upon A Star är en dam på 4½ år. Hon är envis som synden men världens snällaste och roligaste hund! Det finns INGET ont i henne, en riktig irländare med andra ord! Att vara en setter innebär enligt min erfarenhet även att vara påhittig! Våra två röda älskar verkligen barnen över allt annat (kanske gillar dom sin mat lite mer;)) Inte så att dom vaktar dom men dom är omsorgsfulla eller hur man bäst uttrycker det. Vill vara nära och hålla koll på "sina" barn! Jag skulle nog kunna skriva en uppsats om dom men det ska ni slippa, idag iaf... haha...
Tycker du som jag att Irländsk Röd Setter är bland det vackraste du kan tänka dig så tycker jag att du ska klicka på länken till Kennel Red Tails som fött upp dessa små stjärnor. Där finns såå fina bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0