SVÅRT!!!!

Usch... svårare och svårare för varje dag att lämna huset och åka "hem"... Detta är inget hem längre, det är ett kaos!!! Lådor högt och lågt... En del fullproppade som står staplade efter väggarna och en del (alltid ivägen) som e tomma och bara väntar på att fyllas me alla "bra å ha saker". Tänk va många prylar man inte vet att man har lr som man inte har en aning om varför man sparat men lik förbannat så ligger dom där i lådorna, färdiga att stuvas undan i nästa förråd och säkerligen inte uppmärksammas innan nästa flytt lr nå...
Fast d e inte riktigt mitt fel bara att vi har en miljard prylar! Det är nämnligen ett ärftligt släktdrag på pappas sida... "Den som har flest prylar när han dör vinner!" Och jag tror att min farfar vann trots att min far gör sitt bästa att komma ikapp på den fronten ;) hihihi...
Tror tyvärr att jag fört detta drag vidare på mina döttrar för dom e sakletare utan dess like, ALLT e "bra å ha"!!!

Vad har vi gjort idag då?
Hmm... vaknade vid 9 skyndade oss att göra frukost och bli klara för tipspromenad me mormor & morfar och alla hundar såklart... Skitsvåra frågor ju! Vet typ 1 av 12... ;) hmm e nog inte så smart märker jag... hahaha...
Börjar bli en tradition att gå den rundan på söndagar å sen fika här efteråt, idag skötte morfarn å Mikis fika shoppingen så d blev wienerbröd från da capo... mumsigt...
Sen bar d raka vägen ut till huset, halvvägs körde vi ihop med vintern som behagade anlända me full snöstorm! (lr nästan iaf) d vräkte ner stora vita flingor! Det slutade dock ganska snart och vi kunde få fönstren klara och började med d provisoriska staketet. Alla stolpar är nere och en större del av nätet är uppsatt. Några småsnuttar kvar bara men det var iskallt och mörkt så vi tog första bästa chans när Jonas kompis kom på kaffe att smita in i värmen! Men det tar inte lång stund att få d klart nu...
Hade iaf hundarna lösa ute på gården i omgångar när vi kunde vara med dom och hålla koll. Åhh vad dom njuter av att ta riktiga race över hela gården. Dom ser sjukt lyckliga ut när dom får lite yta att sträcka ut på! Men nu e d inte många dagar kvar tills d blir deras vardag!!!! *SKÖNT*

Blir nog stora flyttlasset redan nu till helgen så nu e d snart dax! snart snart snart snart snart... =)
Så nu e d bara att packa d sista när nu tiden ska räcka till?!?! Idéer någon??? Nähä...
Nu ska jag försöka att toksova några timmar...
Natti!

(Ni har väl inte missat att "storasyster kusinen" oxå skaffat sig en blogg? Kika länkarna efter kusin Tess!)

Dagens sanning: "Att blogga är beroendeframkallande OCH smittsamt! =)

Kommentarer
Postat av: kusinen Tess

Beroendeframkallande & smittsamt? Öhh... vart kan man skriva under på det skratt

2008-11-17 @ 00:29:04
URL: http://tessattack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0