Så var det söndag igen...

Dagarna bara susar förbi och snart är halva sommarlovet borta. Händer som vanligt massor hela hela tiden. Nathalie har kämpat sig igenom 3 veckors simskola och tagit 2 märken. Heja heja!!! Hon har fått en helt annan vattenvana, superskönt! Mikans vattenskidskola är slut och hon kämpar vidare på träningskvällarna. Hon blev helt biten av detta! Kul!
Jag har genom Buzzador fått möjlighet att delta i en kampanj där jag kan lyssna obegränsat på ljudböcker i mobilen och datorn under en månad. Helt suveränt! Har hunnit lyssna på historier om spöken som sägs gå igen på olika platser i Sthlm och håller just nu på med en bok som heter Matilde. Tjejerna håller på med Sune. Har äntligen fått användning för den lilla högtalaren som jag fick med förra sommaren när jag köpte min mobil.

Nora dagarna har kommit och gått, vi har inte besökt den särskilt flitigt då årets utbud måste ha varit det sämsta någonsin! Var med på torsdagens storloppis, helt superskoj! Mamma och jag hade borden bredvid varandra så man hade ju sällskap hela dagen. Mikaela var oxå där från morgon till kväll och hjälpte till.
Att något hände i byn märktes oxå på grannen som som vanligt höll "fritidsgårds-fest" Var är alla dessa ungars föräldrar?!? Gap, skrik och fylla... Just nu känns det som att flyttar inte han så flyttar jag! Vi fick hålla våra barn inne efter ca 18 pga aktiviteten runt hans lägenhet... Helt åt skogen tycker jag!

Då var det tom lugnare på Cinderella som vi besökte måndag/tisdag denna veckan. En kanonresa som hela familjen gjorde tillsammans med kusinen och hennes son.
Hade bävat lite för att sitta på bussen med Kellie men hon sov i stort sett både dit och hem!
Massor av barnaktiviteter hade ordnats ombord och vi försökte hinna med så många som möjligt! Det han bli bla knattedisco, bad, bingo och teckningstävling. Bilder kommer säkert snart...
Barnen var så duktiga så detta måste göras om! Dom hade då önskemål om 2 nätter på båten, får väl se hur det blir!
Dom har ju lite annat kvar att göra oxå denna sommaren. Först ska Mikaela, Nathalie, Emma och Tilda åka tåg till Göteborg med mormor och morfar för att roa sig på Liseberg. Sen när skolan drar igång blir det tåg till Sthlm för att se Rasmus på luffen!

Idag har Mikaela, Nathalie, Morfar, Mormor och jag varit vid min ♥Farfars♥ grav med blommor. Det är idag 8 år sedan han dog. Hmm... Orättvist... Saknar honom så mycket! Han var en speciell person som betydde och betyder mycket för mig. Önskar att mina barn fått lära känna honom...
Usch, så sorgligt...


Nu ska jag återgå till min bok medan Kellie sover!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0