En söndag...

Hej på er!

Idag har jag gjort något som jag inte gjort på väldigt väldigt länge! Jag har cyklat!!! Har lånat mormorns cykel å skaffat barnsits och hjälm till Kellie. Vi hade jättekul!!! Praktiskt nu när bilen gått sönder... Vet ju inte riktigt när den blir fixad eftersom att J fortfarande hoppar på sina kryckor och inte verkar bli ett dugg bättre...
Han ska tillbaka till dr imorgon och se hur det ser ut... Jag har inte särskilt höga förhoppningar om att han ska kunna gå tillbaka till jobbet på torsdag/fredag. Han kan inte gå eller sova ännu utan har bara ont ont ont... Hoppas bara att inte såret är infekterat eller att det är en sena skadad som dom misstänkte... Men men positiva tankar! Det kommer att se jättebra ut!!! =)

Har iaf lyckats packa upp sladden till kameran så nu har jag kunnat få över de senaste bilderna till datorn, blevbara 156 st... ;)


Nathalie med sin fina Sverige-flagga som hon gjort själv på Förskolans Dag!

Midsommarhelgen börjar nu lida mot sitt slut och vi har haft en lugn och mysig midsommar med barnen. Midsommarafton plockade vi blommor, gjorde egen midsommarstång käka sill och plättar ute på gården, spela kubb och hade det trevligt. På planeringen stod sen grillning men pga vädret och en trött Kellie grilla vi käket i ugnen och flyttade in istället.
Midsommardagen börjades med jordgubbar, mums, och avslutades med stor Maxi-Yatzy turnering här hemma.
Idag har Jonas tömt huset på en massa skrot från förrådet. Jag och tjejerna har hämtat pant hos morbror som sj vägrar panta-det är ju pinsamt!
M&N har lagt i nästa växel för att tjäna pengar till vår resa till Åland... =) Dom hade ju sån tur att morbrors kompis oxå led av pantfobi och glatt donerade 10 (!) säckar med pant!
Morfar fick fixa kärra för att transportera hem allt! haha... Sen stod vi 5 pers i 2 olika butiker och panta å panta å panta... Men vi hann/orka inte allt så några säckar finns kvar till morgondagen...


Snyggaste midsommarstången! =)
(grannarna kom faktiskt ut och både berömde och fotade den!!!) haha...

Just nu måste ja säga att jag är rätt nervös... Mikaela ska börja i vattenskidskola imorgon! Jag är ju en riktig hönsmamma, jag vet... Men jag spelar upp senario efter senario med tänkbara otäckheter som kan hända min lilla lilla flicka!!! Men hon verkar inte ha planerat att ångra sig... suck...
Varför kan dom inte alltid va nånstans mellan nyfödd å nått år ungefär?!?!?!
Små barn små bekymmer...
Jag kommer väl sitta å blunda å kippa efter luft... Stackars Mikan, får skämmas för mamma... Men det är ju så svårt att inte oroa sig!


Lillskruttan på väg till skolavslutningen i första klass...


Konstigt att dom plötsligt blir stora... Natha börjar sin andra vecka på simskolan imorgon. Blir fullt upp denna veckan. Simskola på fm å vattenskidor på em! Tur att Jonas är hemma och kan hjälpa till!  Lr rättare sagt imorgon ska han till dr å tisdag ut å fixa i huset men onsdag, torsdag å fredag kanske vi kan hjälpas åt!


Kellie & Melwin snackar hemlisar... =) Såå söta! Dom gillar varandra!!!
Säger bara Tjorven å Pelle på Saltkråkan!!!

Ne nu får det bli en liten liten stund framför tvn innan det är dax att sova.
 Så natti natti på sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0