Förskolans dag & annat...

Igår firades Förskolans Dag för alla barn i förskoleåldern i kommunen. Nathalie gick dit med sitt dagis och Kellie och jag hängde med mormor och hennes dagbarn.
Solen strålade när vi gav oss iväg trots det hade Natha underställ och vind/regnställ på sig... Sj blev jag hånad för att ha fleecebrallor under jeansen och raggisar på fötterna... Vänta bara tänkte jag för mig sj... Väl i parken tog det nog mindre än 15 minuter innan svarta moln kom närmre och solen försvann... Kl 10 spöregnade det!!! Ordentligt! Resten av dagen var minst sagt sval och blåsig... Haha... Men Nathaliesan och jag kände oss riktigt OK jämfört med många andra... ;)

Dagen var iaf trevlig med ansiktsmålning, korvgrillning, sång och massa lek! Kusin Emma var med och jobbade på ansiktsmålningen och målade en jättesnygg tiger på Natha! Bilder kommer som vanligt senare...

På kvällen låg vi å kolla tv när det blev världens liv utanför! Kan någon gissa hur det låter när 40 kor råmar hysteriskt samtidigt!!! Gick ut å kollade va dom ville och upptäckte att 3 kalvar rymt ut på vägen! Inte underligt att dom var upprörda!
Ringde till deras husse å matte (hihi) men bara Kajsa va hemma så Jonas fick hjälpa henne och leka Cowboy och driva in dom ihagen... Hahahaha... Men han va faktiskt duktig på det! Kanske skulle satsa på en ny karriär som cowboysare eller bonde...
Kor är faktiskt förvånansvärt nog ganska underhållande djur... Vi har ju lite svårt att undgå dom. Vilket fönster vi än kollar ut genom så ser vi någon eller några.
Vi har en liten en på nersidan som e väldigt social... 204 heter han... =)
Märker ni att det är skadligt att bo på landet?! Finns inte så stort utbud av nöjen där inte... hahahahahahahahahahaha...

Nu ska jag ligga här å tycka synd om mig sj som e förkyld å har feber till Mikan ska hämtas för då har jag inte tid... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0