Kult!

Hmm fick precis en släng av åldersnoja! Kollade Fångarna på fortet med tjejerna. Vad är det??? Undrade Mikaela. Jamen det vet du väl lr??? Nä kanske inte... Sen säger dom att serien startade 1990!!!! Ohh MY GOOOOOOODDDD!!! Det är ju för tusan 20 år sen! Och det minns JAG! Är jag väldigt gammal då??? Fick räkna lite och kunde lugna mig själv med att jag fortfarande ärn 20+ och ett halvt! ;) Hur kan jag fortfarande känna mig precis som när jag fyllde 20? Kommer det alltid va så? Är man en ålder i skallen men fast i en snart skiiitgammmmal kropp!?! Kommer nog inte sova gott inatt känner jag!

Helgen som gått har varit hektisk, i fredags var vi till Marieberg en snabbis och köpte fotbollsskor till Mikaela. Lördagen blev en heldag i stugan. Tjejerna körde 4hjulingarna i 10 timmar!!!!! Tog en snabbsväng förbi Jonas bror m fru på vägen hem.
Söndagen ringde väckarklockan... Huuuh... DON´T LIKE THAT!!! Lördagens aktiviteter hade satt sig i ktroppen och varje led och muskel sprängde trots att jag varit väldigt lugn men tydligen inte tillräckligt... Som vanligt när värken exploderar reagerar kroppen med en migränattack! Inte direkt vad jag behövde just då! Vila så många minuter jag hann, på med värkgel, i med smärtstillande och på med en varm scarf uppdragen i nacken... (Inte helt skönt när solen började gassa på fotbollsplan!) Båda tjejerna hade polspelsmatcher i Lindetrakten. Jonas körde mig och Natha till hennes ställe som visade sig ligga mitt i skogen i ingenstans med knapp täckning på mobilen! :O Sen körde han, Mikan & Kellie tillbaka in till linde för F01,s matcher. Nathalie kämpade tappert trots att hon blev fälld, volta och fick lillfingret stämplat av en fotbollssko! Hon har varit lite tveksam till det här med match men nu är hon grymt taggad inför nästa match för P/F03 om ett par veckor.
När vi va klara i bushen fick vi lifta med mamma K och Ras in till Linde och kom precis i tid att se Mikaelas sista match! Är ruskigt stolt över bådas insatser!!! <3
Väl hemma igen bädda vi ner oss i soffan allihop och käka glass å kolla film, det behövde vi allihop! Och där nånstans föddes idéen om en ny soffa!!! Vi får inte plats på nåt bekvämt sätt allihop! Har spanat runt på nätet efter lämplig modell och det lutar starkt åt modulserien Tylösand från IKEA som kan byggas ut hit å dit. Det mest perfa vore 2 st 3 sits delar + 2 schäslonger! Billigt! NOT!!! Bara att försöka spara en kr lr två och hålla utkik på Blocket för nypriset blir väääldans högt och det kan och vill jag inte ge med en hög ungar och djur som far runt!  (lr jag sj med en kaffemugg!!!) =)

Snart val oxå hörrni! Har för en gångs skull läst på lite och faktiskt bestämt mig för vilket parti som får min röst! De var på samma linje som mig i mina viktigaste frågor.

Imorgon ska Mikaela ha matsäck med sig för en friluftsdag på ön men det blir nog picknick i klassrummet då vi ska få ca 20mm regn!!! Trist... Nåt annat som är trist är att det även ser ut att bli regn till helgen då det är Nora Marken! =( På fredag blire kräftskiva här hemma med föräldrar å syskon och resten av helgen antar jag att tjejerna vill springa på marken oavsett väder... Det brukar ju va fint väder då jue! Det måste va nå fel som är trasigt... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0