Hmm...

Har funderat och kikat lite på diverse tidsfördriv ett tag men hamnar lixom hela tiden i samma spår... En utbildning som skulle kosta ca 25000:- och som skulle ge mig en bra bredd och än stabil grund där vidareutvecklingsmöjligheterna i form av påbyggnadskurser är STOR!!!
Ska kanske kolla med arbetsförmedlingen om detta är något dom kan tänkas sponsra...
Vilken lycka!!! Perfekt i alla avseenden då jag prioriterar mina/våra barn allra högst och aldrig kommer förstå mig på föräldrar som skaffar barn för att förvara på dagis och som själva är glada när dom under helgen får se sitt barn i dagsljus!!! Jag skaffade väl barn för att jag vill ha dom nära och faktiskt se dom växa upp och leva IHOP med dom. Vill ju knappast ha barn som uppfostrats av dagis...
Kan inte tänka mig något värre än att lämna sin 1-åring 6-7 på morgonen och sen hämta framåt 16-17, hem och käka och sen sovdax?!
Många håller inte med om mitt resonemang det vet jag och dom måste ha självutveckling och bekräftelse i sina titlar och yrken men jag är ju faktiskt mamma i första hand och det känns rätt för mig!
Men åter till denna utbildning efter en liten utsvävning ;) Utbildningen är förlagd på ett sånt vis att tiden med barnen påverkas minimalt, även efter avslutad utbildning är det goda chanser att påverka min dag själv...
Får kanske bli ett samtal med AF iaf...


Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Håller helt o fullt med dej..man vill så gärna vara hemma med sina barn o "njuta" av småbarnsåren...det är så kort tid det handlar om och snart är dom vuxna och utflugna ..

Men ibland går det ju inte hur gärna man än vill..=/.

Fast ibland kan nog många prioritera annorlunda.

Fin blogg du har förresten kram kram

2010-02-05 @ 11:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0