HOPP FÖRTVIVLAN usch... Fy Fan!!!

Är så vansinnigt arg, irriterad, ledsen, ångestfylld och totalnojjig just nu... Inget känns riktigt bra eller rättare sagt det mesta känns helt åt helvete!
Är det så jag vill leva? Är det så här det ska vara?! I så fall säger jag upp mig!
Kryper i hela kroppen och jag stålsätter mig mot ångesten och saknaden medan jag i mitt huvud febrilt söker efter en ursäkt för att försvara mig själv med att bara lite lite till vore OK om ja bara kunde komma på den där värsting anledningen som skulle ge mig tillåtelse...
Just nu har jag letat efter den där värsting anledningen i 16 timmar utan att ha kommit på den...
16 vunna timmar... Hur många såna jävla skittimmar ska man igenom innan det börjar kännas OK???
Skulle helst av allt vilja sova en vecka eller två och sen vakna upp till en ny värld... Den rökfria världen...

Tänk om man kunde fått ett abstinenspiller innan man började röka och fått känna hur man mår när den dagen kommer och man vill sluta...
Bara alla vanor kopplade till cigaretten är jävligt tuffa att slå... När telefonen ringer-ut på balkongen och rök, dels för att det är bekvämt och dels så behöver man inte tjata på barnen att va tysta för att man ska kunna prata i lugn å ro.
När man blir stressad eller om det blir för mkt liv, då går man ju raka spåret ut för att få vara i fred en stund...
HUR I HELVETE GÖR MAN NÄR MAN INTE RÖKER??!!??
Det kommer inte jag ihåg efter 15 år som rökare! Sen jag var 13 år har cigaretterna varit en del av mitt liv. Jag har mao umgåtts dagligen med mina cig 5-6 år längre än mina 3 barns pappa!!!

Men det är tyvärr så lätt  att falla tillbaka så det dröjer väl innan man kan kalla sig fd-rökare men jag ska iaf göra ett försök.
Har inte varit helt rökfri sen våren 2001 då farfar tvingade mig mer eller mindre att sluta röka. Han hotade och mutade allt vad han kunde för som fd-rökare visste han ju sj vilket gift det var och jag lyckades faktiskt.
Men när farfar sen plötsligt dog 5 juli 2001 så orkade jag inte stå emot längre, han svek ju mig och bara lämnade oss så varför skulle inte jag svika mitt löfte till han om att aldrig någonsin börja igen.
Jodå, det har jag haft dåligt samvete för nu i 8 år såklart...
Vilket jävla gift, det värsta är att jag är så beroende av det att jag är rädd för att ens testa att sluta röka för att jag är rädd för att leva utan mina cigaretter... Jag älskar dom ju...
Just nu har jag inga andra hjälper än en påse stimorol så jag hoppas att det blir lättare när jag varit på apoteket och införskaffat lite plåster och munspray osv...

Men om jag mår bra?  nej
Ångest? ja
Arg? ja fruktansvärt stundtals
Ledsen? ja saknar smaken, handlingen känslan
Dum? japp

Kommentarer
Postat av: Gisela

Det kommer bli skitbra, du har ju redan gjort en massa timmar av abstinensen. Dumt att få börja om igen!!!

Och saknar smaken... Du kommer snart bli chockad över hur mycket allt annat smakar när du inte är inpyrd längre!!!

Och en sak till... Man kan gå ut på balkongen utan att röka om man vill ha lugn och ro... ;-)



Så bit ihop och kämpa på, ni har allt att vinna på det här!!!

2009-08-13 @ 21:49:34
Postat av: Jenny

Jo ja vet och jag blev väldigt glad idag. Har ju bestämt mig för att plåga mig in i det längsta men tillåta mig sj att smaka OM d blir för jävligt. Resultatet i skrivande stund är 2½ cig på 40 timmar!!! Vet du hur minimalt jävla lite det är!!! Det som gjorde mig glad var att den cig jag tände idag smakade inte alls lika gott som jag förväntat mig och då var det rätt lätt att fimpa den efter halva och va nöjd så!



Jo ja vet d men baklkongen är så förknippad med att röka men jag har tänkt att testa om den har nå annat användningsområde med!;) Måste nog skaffa lite blommor å mys dit ut istället för en askkopp!!!

2009-08-14 @ 12:46:58
URL: http://jennyochjonas.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Klart du fixar det!! Du kanske ska unna dig något till dig själv för pengarna du skulle lagt på cigaretter....kanske kan vara ett dragplåster, vet inte är bara en tanke.

Men Lycka till och Ge inte upp.

2009-08-16 @ 11:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0