1 vecka...

En hel vecka har gått utan att jag rökt en enda cig... Känns både sorgligt och skönt... Konstig känsla.. Vet inte om jag e särskilt röksugen men jag längtar ändå konstant efter att få gå ut och sätta mig i lugn å ro med en cig... Mina EGNA minuter... Var ska jag kompensera in dom istället? Lättare att få ett OK på att "Du, jag går ut och röker, kollar du barnen?" än på ett "Du , jag tänkte sova/kolla tv/vila 10 minuter". Lr???
Vad gör man när man inte röker och vill ta en paus?
Vad gör man när man inte röker och är arg?
Vad gör man när man inte röker och är ledsen?
Vad gör man när man inte röker och är stressad?
Vad gör man när man inte röker och är nervös?
Jag har en massa såna funderingar och har inte riktigt kommit på än hur "alla andra"gör... Denna morgonen har jag städat kattlådan, dammat köksbänkar, städat en hylla, dammsugit 3 rum, miniommöblering i vardagsrummet, lagt ut ett antal spetsdukar, plöjt och sått på min farm och tuggat 6 stimorol men trots det ändå inte riktigt hittat ett fullvärdigt substitut!
Kan d va så att jag inte är gjord för att sluta röka? Jag kanske har ett genetiskt fel som hindrar mig från att vara icke rökare? Eller så vill jag bara hitta en ursäkt till att få ta "bara en" iaf...
Känns lite skrämmande att tänka att jag ALDRIG någonsin skulle få röka igen. Vill jag det?
Var är min motivation???? Hallå?! :O
Hua... Det är påfrestande... Va fan 7 dagar! Så länge har jag inte hållit upp sen juni 2001, gick skitbra men sen dog min farfar 5 juli och då var det kört... Motivationen till att sluta var just ett vad med honom och när han  p lötsligt dog såg jag ingen mening med att fortsätta kämpa. Det var liksom vår grej just där och då och då försvann han för alltid...

Nähä, man kanske skulle käka lite frukost innan jag blir alldeles sentilmental...

På tal om sentimental, jag hamna framför tvn igår morse och där blev jag i stort sett kvar till mitt i natten! Det var ju Kungligt bröllop och det var trots mina farhågor rätt skoj och intressant att se.
Det var inte så stelt som man kunde förväntat sig utan brudparet bjöd på ett känslobröllop där det verkligen bjöds på sig själva! Imponerande!
Gillade Prins Daniels tal om sig själv som groda  =) eller hans pappas tal som verkligen kom ur hjärtat... Vackört..

Jaja, nu ska jag käka och sen förbereda fika till ikväll för då blir det ljusparty här... Ska bli kul att se vad det kommit för nytt sen sist. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0