Life is a bitch...

Så känns det just nu... Jag har fortfarande hörselgångsinflammation... AJ! Var hos dr i morse och fick mer medicin... Suck...
Märta har problem med sitt öga igen så Jonas fick åka till veterinären med henne då hon och jag fick tid hos resp dr samtidigt... Hade förväntat mig nåt enkelt svar som "ögondroppar 10 dagar och ev ett återbesök" Ack så fel man kan ha...
Troligen kommer lillskrutt att bli blind, droppar till att börja med och sen vidare till ögonspec i Arboga... Gråt, gråt och åter gråt... Kan hon leva med ett öga? Kommer hon ha ett dugligt liv? Framför allt, kommer hon ha ett smärtfritt liv eler måste hon gå vidare till hundarnas himmel??? Tankarna och frågorna var MÅNGA och förvirringen TOTAL! Ungefär 10000000 tårar senare ringde jag upp hennes tidigare ägare och tyckte att hon iaf hade rätt att veta när hon trots allt haft henne ett antal år.
Där fick jag bara höra att hennes hund minsann gått sådär i ett år och att nån utställningsdomare var dum ihuvudet för att hon fått skäll när hon försökt ställa ut sin blinda hund?! Suck...
Hon tyckte även att det var bäst att hon fick tillbaka henne så kunde hon ju gå där och skrota om vi ville ge upp... Blir så ledsen, vi har inte gett upp men tanken om att hon måste få avsluta sitt liv i förtid måste man ha nära om man inte kan tro att hon ska få leva ett liv utan smärta...
Hon kommer inte att flytta någonstans, vi kommer göra vad vi kan och hoppas att hon ska få många friska år till men om veterinärerna i slutändan råder oss till något annat så kommer hon att få sluta sina dagar hemma hos oss.
I röran kom jag på att vi inte vet VAD som egentligen är felet men Jonas hade iaf snappat upp att detta var en vanlig åkomma på hundar med tryckta nosar, stora ögon och mkt päls... Får fråga närmare nästa gång...

Nu ska jag ta ut min chokladcheesecake ur ugnen och sen kolla på Ullared på 5an... Bakade den för att tröstäta lite men upptäckte nyss att den ska svalna och sen stå i kylen över natten... =(
Så det får bli morgondagens tröst istället...

Var rädda om er och krama era djur...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0