Början på slutet

Nu börjar sommarlovet att närma sig sitt slut. Bara ett par veckor kvar och som vanligt har det gått alldeles för snabbt! Vi har inte hunnit göra hälften av allt vi ville. Något vi däremot haft den här sommaren är tid att vara tillsammans. Långa frukostar, pyssel, bad och lek och det känns riktigt bra!
Men Mikan börjar verkligen att längta efter skolan och kompisarna nu. Lite pirrigt att börja ettan och därmed skolan PÅ RIKTIGT!!! Som den hönsmamman jag är så ser jag som vanligt inte fram emot höstterminen. Jag vill helst ha barnen nära och själv hålla koll på mina barn. Har jättesvårt att släppa ansvaret till någon annan! Det är ju MINA  små små barn!!!

På tal om barn så såg jag en familj på Oprah igår som hade tvillingar på 7 år och sexlingar på 3 år!!! Helt fantastiskt hur man kan anpassa sig efter sin situation. Det låter ju helt omöjligt att organisera det företag det innebär med en storfamilj men man klarar det nog när man väl är i den situationen.
När man tänker efter är vi ju egentligen en ganska stor familj vi med. 5 barn mellan 13 år och 5½ månad. Sorgligt nog träffar vi Storebror och Storasyster alltför sällan. Men dom räknas ju ändå med och vi pratar om dom varje dag.
Men vi saknar er såå mycket S&L!!!!

Vi har blivit med trehjuling föresten. Har alltid varit helt emot 3-hjuliga barnvagnar men efter att ha kollat mer och mer på dom, testat ett antal i butik och dessutom fått ett utlåtande på systers gamla Quinny så slog vi till på en.
Kellie älskade den från första stund och den verkar lätt att köra. Jonas och jag har inte riktigt hunnit testa den än för att den är så lättkörd att syrrorna kör den VARJE gång vi går ut!  Den blir dessutom minimal när man fäller ihop den vilket är ett stort + om man har flera barn och hundar som ska få plats.
Men vi får väl se om vi gillar den i längden, just nu bor den här på prov. Ska testköra den i skogen idag.
Har ju fortfarande ett par andra modeller som jag kikat på som lockar... Kanske blir en till...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Trevlig blogg :)

2008-08-06 @ 11:28:16
URL: http://johannavk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0