Flytta hemifrån!

Nu är pappren påskrivna och bollen i rullning. Den första december flyttar vi ut på landet!!!! Ohmy god!!! Kommer bli kanon tror jag! Vi flyttar från vår trea på tredje våningen i stan till ett hus på landet med sex rum och jättekök! En gammal kåk med spännande vinklar och vrår! Blir en bit att köra barnen till dagis och skola men man trots att jag letat ordentligt har jag inte hittat ett stort, billigt hus med gård och lite avskiljt läge mitt inne i stan!!!
Är nog lite bortskämd sen jag var liten, där fanns ingen insyn från grannar och så. Jag kan gärna ha grannar runt mig om jag bor i lägenhet, d hör liksom till men att klämma in sig i ett område där likadana små hus står på rad med minimala mellanrum har jag lite svårt för. Jag skulle inte trivas... Att bo i hus är för mig att ha lite space vilket vi kommer få nu!
Så julen firas i år på landet. Underbart!!!
Men jag kommer att sakna lägenheten då och då tror jag, har bott på den här gården många år nu!

Saker som vi ser fram emot med flytten:

*
Att sitta ute och grilla på sommaren
*Kunna ha en stor studsmatta (som alla andra)
*Kunna släppa ut barn och hundar i trädgården
*Tystnaden och lugnet
*Bygga snögubbar på vintern


Saker som är mindre kul med flytten:

*Packa och flyttstäda
*Vår nu 1 minut långa promenad till affärerna
*Att jag måste lära mig planera bättre! ;)

Kommentarer
Postat av: mie

sugen på ny bloggdesign? kolla in här, http://memie.blogg.se/2008/august/budgivning-bloggdesign.html .

2008-09-01 @ 22:51:08
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0