Vilken snäll kusin!!!

Min kusin är så pysslig, hade lovat att köra henne till Örebro för att hämta en tvättmaskin idag så på eftermiddagen åkte stora girlsen till mormor och kusin, Kellie och jag åkte på shoppingrunda.
Kusinen försvann dock vid bankomaten och dök sen upp med en ros och en chokladask som tack för att jag kört henne!!!
Gulligt, lr hur?!?!


Fin =)  =)  =) Fin

Den här dikten fick jag på ett kort på min födelsedag av kusinen men den passa nu me...

En kusin

När syskon får familjer
är glädjen särskilt stor
när bror har blivit far
och en syster blivit mor.

En kusin är inget syskon
men ändå näst intill.
För man får varann för livet
men träffas när man vill.

Kusinbanden är starka
fast man lever helt isär.
Och kanske blir man lika
av de gener som man bär.

En släkt är som en väv
- och kusiner extra garn.
Och väven blir än större
när även de får barn.

Jag älskar den dikten och tittar på den dagligen där den sitter uppsatt i köket. Tror att jag tycker extra mycket om den för att den verkligen stämmer in så bra på oss!
För ett antal år sedan bodde jag hos kusinen en period och vi hade sjukt roligt trots att det var TRÅNGT och slitigt mellanåt!!! Jag skulle faktiskt inte vilja ha det ogjort.
Är det inte skönt att ha någon man kan ringa NÄRSOMHELST hur ofta som helst eller å andra sidan inte prata med på dagar lr veckor och sen kunna plocka upp på samma ställe man slutade sist?!
Tack för att du finns gums...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0