Älgsafari & fästinginvassion...

Åkte upp till mamma och pappas stuga här på kvällen och tog en runda i skogen så att hundarna fick sträcka på benen lite!  Så kul att se hur dom verkligen njuter! Men det kommer tråkigt efter när dom ska gås igenom efter fästing-äckel!!!
Det är nog bland dom äckligaste ohyra som finns!!! Har redan plockat bort 4 st som krypt runt på mikis. BLÄÄ!!!!
Däremot hittade vi inte en enda kantarell. Kanske är för tidigt?
Eftersom att det tokregnade mest hela tiden fick kameran ligga kvar i bilen men nästa gång hoppas jag kunna ta lite mer bilder.

Såg förresten bilder på Novas 2 pojkar som ännu är kvar hos Tommy och Anne. Helt otroligt fina! Fattar inte att dom inte hittat varsitt eget hem än! Dom är ju helt oemotståndliga! Se själva här!
Hade jag vad som krävs så skulle jag inte tveka men i nuläget är det bara att acceptera att det är omöjligt!

På vägen hem såg vi en bebisälg och en mammaälg i en dikeskant, dom gillar jag inte heller efter att ha krockat med en för drygt 6 år sedan. Dom är lite faccinerande att se på LÅNGT håll men vill absolut inte ha dom för nära!
När vi sen hade 5km kvar hem så dök det upp en till! Världens safari!

Nu är det natti natti för mig! Imorgon ska Kellie vägas, törs inte ens gissa denna gången...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0