Hmmm...

Vad ska man skriva idag då??? E mest trött å vet inte riktigt vad jag ska skriva... De flesta dagarna känns rätt lika just nu... Vi packar upp, plockar runt, packar upp och plockar runt... Men men d blir bra... E skönt att bo här iaf, har inte ångrat mig än! Lite knepigt d här me att elda bara... Sånt e jag helt värdelös på, har aldrig behövt lära mig... Men Jonas e inte hemma så nu MÅSTE jag!!! Tack och lov e han strax hemma!!! Och i Januari får vi jordvärmen så då kan man bara myselda... Skönt!!!

Vår hittekatt, numer kallad Nisse verkar inte ha något hem... Efter att ha frågat runt lite fick vi veta att "Nisse" bott här förut. Ägarna flyttade för ca 3 år sen och lämnade katten här så den har klarat sig själv!!! Inte konstigt att den är skygg!
Har ställt iordning en liten bur på trappan med massa filtar och en matskål som Nisse verkar uppskatta. Han kommer iaf fram nu även om han inte törs bli gosad me ännu... Får väl se om d går att få han tam, isf får han stanna annars måste han nog tyvärr åka till himlen för jag vill inte låta han frysa en hel vinter till även om han kan äta på trappan... Lilla kraken... Men ikväll var han modig och vågade sig fram till trappan när både Mikan och jag var där ute!!!

Nä nu är det dax att kolla lite tv å sen sova...

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejhej

2008-11-27 @ 22:46:40
URL: http://jessicathatsme.blogg.se/
Postat av: Melissa

Har han klarat sig så länge som tre år, ja, då har han nog både ett ordentligt pälslager och underhudsfettlager... mat på trappan kan leda till mys i sängen till slut... ge honom en chans. Någon gång så har han antagligen tytt sig till människor...

2008-11-27 @ 22:52:46
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Melissa

Åh, så bra! Han börjar bli en modig katt -en kattsuperhjälte!



Tack för din fina kommentar inne hos mig -känns alltid gott att höra! Så, tack.

2008-11-29 @ 14:09:47
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0