Gott Nytt År!

Då var det nyårsafton igen och vi ska fira hemma med barnen. Började förbereda maten i morse och tog sen en långpromenad med Mikaela & Mysan och alla hundar. Det var såå skönt! Alla hundar uppförde sig perfekt - såklart;)
Har ätit lite lätt lunch och ska mysa ner oss och kolla film så vi orkar med middagen sen. Menyn ser ut så här:

Förrätt - Toast Skagen
Varmrätt - Oxfilé och Potatisgratäng
Dessert - Banana Split med Peach Melba sås

Mmmm....

Lite lagom ambitionsnivå på det... Hade tänkt göra kalkon först men dom va slut men detta blir bra d me...

En massa godis och så blir d med... Vi har nyss stått och rullat mozartkulor och smält choklad i tjejernas tomma kalendrar! Dom ser fram emot att få äta en hel adventskalender direkt! =)


Skulle egentligen ha sytt ett draperi idag att ha innanför ytterdörren men det har varken hunnits eller orkats med... Men vi får väl se... Vore bra att få upp det, vi har så lyhört precis där, vissa ljud från trappan får samma decibel som en flock elefanter... Har tjatat på Nora Bostäder om tätningslist men inte fått nån ännu men jag hoppas det kommer snart...
Det är små detaljer som ändå irriterar mycket!
Men med tätningslist och draperi så kanske man ska kunna stänga ute det värsta oljudet iaf! *hoppas*

Nyårslöfte då... Hmm... Har jag något? Nä inte sådär direkt...
Lr... Jo såhär ska jag göra:
*Berätta för mina barn varje dag hur mycket jag älskar dom och hur värdefulla dom faktiskt är
*Ignorera dumhet från vissa - "du finns inte, ONÖDIGA människa!"
Det får nog va bra så...

Nu är iaf julen i d närmsta slut för nu rev Kellie julgranen och gardinstången! Är faktiskt imponerad över att den inte ramlat fören nu!

Nu är det bara timmar kvar av året 2009 som mest bjöd på ångest och tragedier men även en och annan stor sol!
Så nu är det dax att flytta in i min nya fiiina kalender och göra sitt bästa för ett bättre nytt år!
Så God fortsättning och ett Gott Nytt 2010 till Er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0