1 Maj = Vår

Vilken fin dag det varit! Mikan och jag
 
passade på att sola lite när vi var själva
 
hemma. Hur mysigt som helst! Nathalie
 
har varit hos sin kompis och lekt en stund,
 
hon var såå lycklig över att för engångs
 
skull vara den som skulle bort själv. Blir ju
 
oftast Mikaela som åker... Men det blir väl
 
ändring nu när hon börjar skolan!


Har packat bilen inför morgondagens
 
loppis i Örebro. Har aldrig stått på loppis
 
så det ska bli kul! Hoppas vi kan sälja ihop
 
till dom 330:- vi betalt för bordet iaf. Kul
 
att göra något annorlunda hela famijen och
 
ihop med syster och hennes familj. Men
 
jag hörde att största dottern inte skulle
 
med så vi ska bara ha 5 barn med oss...
 
haha... Men våra barn är så snälla så det är
 
inget som oroar mig. Värre med dom 40-

åriga barnen som inte kan sköta sig... ;)
 
HAHAHAHA...



Vi firade, enligt traditionen, Valborg i
 
Elisborg. Fika, korvgrillning och sen
 
promenad till brasa vid Finnsjöstrand.
 
Mysigt men väldigt lite folk... Tråkigt när
 
det ordnas i en liten by... Vi hade iaf
 
släktträff helt plötsligt och vi lyckades
 
fånga ett gäng på bild som är tänkt att
 
skickas vidare till Canada.

Jag har under sista veckan knytit
 
mailkontakt med släktingar på min
 
pappas/farfars sida. Dom har under
 
tidigare år dykt upp här med jämna
 
mellanrum men nu var det länge sen vi

träffade några av dom tyvärr.


Det hann tyvärr med att bli 2 dödsbud
 
under mailens gång men det känns ändå
 
roligt att börjat prata igen och få höra om
 
vad som hänt sen sist. (En hel del!)


Extra kul eftersom att en av dom jag mailat
 
med var min favvo-tant (kan man säga

så???), Lorraine med sitt jätteröda hår!!!
 
Men som hon själv skrev: "(And my hair
 
is´nt red anymore!)" Haha... Som sagt, det
 
var några år sen...


När allt var som  man trodde att det
 
ALLTID skulle vara... Oj vad fel man hade...
 

Det river upp lite sår från min farfars
 
bortgång att prata med dom för han blir så
 
närvarande men det känns samtidigt
 
skönt...



Nu ska jag återigen försöka lägga lilla
 
norpan som sovvägrar för andra natten i

rad... Zzzzzz



Ha en trevlig helg...


Kommentarer
Postat av: Gisela

Hahaha, ja de 40-åriga barnen är värst... då är det tur att det finns 35-åriga barn man kan träta på ist...



Men du jag kan nästan inte tyda texten i inlägget, är det min dator som krånglar eller ditt typsnitt?

2009-05-01 @ 22:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0