Vilket väder!

Blir aldrig klok på detta väder. Ena stunden asdåligt och nästa strålande sol! Härligt att denna em bjudit på just strålande sol och en termometer som visade 23 grader när vi åkte hem!!! UNDERBART!!!
Sitter dagen till ära ute och skriver medan Jonas klipper gräset... Inne i huset växer bergen av flyttlådor och det känns bådew positivt och negativt... Just nu är jag inne i en period där jag känner att jag kommer att sakna huset fruktansvärt mycket, särskilt gården... Och kossorna lite... Dom är rätt skoj ju...
Men jag vet ju att vårt fattade beslut kommer kännas bra så fort nästa "flera tusen kronors elräkning" dimper ner denna månaden oxå... Dom kommer jag inte att sakna... Då är vårt lilla krypin i stan mkt trevligare på det viset där blir det "mysiga 350-600 kronors elräkningar" istället. Finns så mycket nyttigare och/eller roligare att göra för mellanskillnaden!!!

Men nog gnällt om det! Kellsans lilla utdragssäng har fått sitt första lager med nya färgen och jag är mycket nöjd! När den fått ett eller två lager till ska den få åka på utflykt!
Min snälla syster har lovat att ta hand om piffet. Det ska bli namn, nån/några änglar och kanske något ordspråk. Hon har fria händer och jag är, till skillnad från henne, inte ett dugg nervös. =)
Norpan älskar den och parkerade sin lilla minirumpa i den och kollade uppmärksamt på medan Jonas slipade den häromdagen.

Måste ju passa på att gratulera mormorn och Tjorven oxå till sin supervälförtjänta placering som BIS-4 i torsdags!!1 GRATTIS GRATTIS!!!
Dom har verkligen lärt sig MYCKET sen dom började och det här var verkligen deras vinst! Ryktet säger att det är dax för större utställningar nu! =)

Kommentarer
Postat av: Gisela

Hmmm prestationsångesten blev just inget mindre nu... Men du vet att jag inte målat på väldans länge!!!

2009-05-25 @ 20:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0