Då var tjejerna vacc...

NurseEftermiddagen har spenderats i skolans matsal... Messy SneezeJag har varit mkt skeptisk till att vaccinera tjejerna men valde efter många om och men att göra det. Dom utsätts för så mkt skit och Kellie har knappt återhämtat sig efter sjukhusrundan så hon ska INTE ha nå influensa i kroppen nu! Mikaela har varit nervös och Nathalie stencool. Väl på plats var rollerna ombytta till det gamla vanliga. Mikan var snabbt klar medan Natha freakade ur totalt!!! Rejäl panikångest. Vi mutade, lirkade och bad men icke! Jonas fick gå hem med Mikaela och Kellie medan Nathalie och jag stannade kvar... 3 timmar fick vi sitta i matsalen... yippie! NOT!!!
Hon satt nog på stolen 5-6 gånger men fick panik när nålen kom fram så framåt 6 så sa jag att nu fick det räcka, antingen så skulle vi fixa det då eller så skulle vi strunta i det och gå hem och då bestämde hon sig och det blev överstökat... Hon kom väl på sj att mutorna i form av en littlest pet shop figur, ett petshop pennfodral, en godispåseLollipop 2 och ett nytt gosedjur var på väg att frysa inne så då gick det helt plötsligt som en dans.
Fick Emlasalva av en god vän och det var nog bra.
Får köpa en sån till nästa gång, för JA, det blir en påtår av denna underbara eftermiddag om ca 3 veckor när dosen ska fyllas på. Endast de vuxna klarar sig med en dos!!! SUCK!!! PUST!!! STÖN!!!
Så ni som vill följa med och underhålla eller skicka nya tänkbara mutor kan ju höra av sig!!! ;)

Det var väldigt många iaf som valde att vaccinera sig och sina barn och av alla dessa människor som gick på löpande band under våra 3 timmar där var det 3 som vi såg som mådde lite dåligt. 2 kräktes och 1 (som hade allergi sen tidigare) fick utslag och klåda.Chickenpox En ganska låg % av biverkningar på plats tycker jag.

Formen just nu är, trötthet, Mikaela känns varm och känner sig trött Sick In Bed Nathalie har ont i armen och känner sig trött.
Sj har jag en rungande huvudvärk!!! ;) Får väl se HUR det utvecklas OM det utvecklas...
No School 2
Ska hälla i mig en kanna kaffe Coffee 2 och se om det släpper, men jag känner att det även kommer från nacken så vi får väl se om det blir sjuksängan för oss alla imorgon.

Nu ska Kellisen få en flaskaBaby Bottle så nu ska jag pussa henne godnatt och sen hoppas maken fixar nå go mat till Ullaredsåpan... ;)Pizza Pie
Men jag är iaf MYCKET MYCKET stolt över båda mina flickor som faktiskt tog sina sprutor!!!
 Mommy Loves You            






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0