Förändring...

Allt allt allt verkar förändras just nu...  Mycket småsaker som i vissa relationer, känslor drömmar och mål i livet...
Större påtagliga saker är att jag idag varit helt rökfri i fem dagar!!! Hurra för mig. Även pappa J har varit rök OCH snusfri i fem dagar!!! Hurra hurra för honom!!! Tanken har funnits men avgörandet och viljan infann sig inte fören än person i vår närhet blivit sjuk. Konstigt hur naivt man tänker ända till något som "bara händer andra" plötsligt kom för nära!
Vi kämpar iaf på och har kommit en bit på väg med en tapper liten hejaklack! Tack till er! =)
Körde på med sugtabletter första dagen men det blev för mycket upp och nergångar och alldeles för lätt att ge upp. Dessutom var dom riktigt riktigt slemmiga... Bytte till 24h plåster och dom är suveräna! Trots att varken Jonas lr jag trodde på att dom skulle funka så gjorde dom ju faktiskt det!!! Känner mig lugn nästan hela dygnet... Blir lite jobbigt typ sista timmen innan man ska byta men i övrigt rätt OK faktiskt...
Är glad för varje dag som går utan större bakslag för jag antar att dom kommer och då vill jag ha ett större antal dagar som rökfri att luta mig på och veta att jag faktiskt klarat dom och då borde klara en till!
Vi får väl se...
Vore skönt att leva utan röksug men det vore oxå jävligt skönt att gå ut på trappen med en cig... Men inte idag...
Har från flera fått tipset att ha cig hemma för att lugna psyket med att ha "nödcig" hemma men jag fixar inte det.
Finns dom hemma är det alldeles för lätt att tjuvröka "bara" en "bara" den här gången! Känner mig själv, undebaaar männsika men ack så dålig karaktär... ;)

Något annat som förändrades snabbt var tjejernas fritidssysselsättnig i sommar... Vi trodde att det skulle bli vattenskidor men icke... Dom ville hellre spela fotboll! Så nu är båda igång i varsitt lag så tis, tors och sön är det fotbollsträningar i någon eller ett par veckor till!
Dom gilla ju vattenskidor men är i den åldern där man vill göra det som "alla andra" gör och dom flesta andra tjejerna är med på fotbollen så då får det väl va så. Huvudsaken att dom har kul!


Min glassiga älskling Nathalie på vår "mamma-Natha dag i Örebro <3


Mikaela har oxå tagit ett steg ilivet och blivit stora tjejen! Hon har anmält sig till scoutläger med sin scoutgrupp. Hon ska vara borta från tisdag till lördag!!!!! Herregud! Hur ska det gå!? Hon klara det säkert alldeles utmärkt men jag och pappa J tycker att det är liiite jobbigt! Vi gillar ju att ha våra barn omkring oss och lämnar sällan bort dom! Dom har varken fritids eller dagis av den enkla anledning att vi tycker om att ha dom hemma och vill passa på att faktiskt njuta av dom korta år dom faktiskt är små! Plötsligt har dom flyttat hemifrån och då vill jag inte känna att jag missat deras uppväxt för att dom fostrats och växt upp på dagis eller fritids!
Som tur är får föräldrar och syskon iaf hälsa på dagligen! =) Och även om hon hävdar att hon fixar detta så har hon försäkrat sig om att vi kommer komma och hälsa på iaf... =) Mammas stora lilla tjej... <3

Nytt för i år är oxå alla dessa allergimediciner! Mikaela och Nathalie käkar Aerius mot pollen och Kellie Clarityn mot okänd allergi... Kellie ska träffa dr om en vecka och skulle tills dess testa en receptfri variant och hon blir bättre av den... Kellie och Nathalie ska iaf så småningom få pricktest för att se om det enbart är pollen eller om det även är den stora fasan, pälsdjur... Vore katastrof i vår familj. Mikaela har redan meddelat att om dom är allergiska mot hund så flyttar hon och Skrållan till mormor för att hon kommer ALDRIG att sälja henne!!!
Hoppas verkligen att vi slipper ta sådana beslut men visst snurrar tänkbara lösningar i huvudet...


Jag och mamma i skogen med hundarna

Nu ska vi ha lite fredagsmys med marängsvisch... Första veckan på Nathalies simskola är avklarad och två återstår innan vi får njuta riktigt av sommarlovets sovmorgonar!!!!=) *längtar*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0